Retour

Ruiten en Retourneren
Klanttevredenheid staat bij WS ITSHOP voorop. Als u niet tevreden bent met uw bestelling, doen we ons uiterste best om alsnog een tevreden klant van u te maken door met een passende oplossing te komen. U kunt uw bestelde producten binnen 14 dagen aan ons terugzenden. In die 14 dagen mag u de verpakking openmaken. U moet uw aankoop normaal kunnen uitproberen zoals u dat in de winkel had gekund. Wilt u het product toch niet? Dan stuurt u het binnen de bedenktijd terug en hoeft u niet te betalen.
De eventuele kosten voor de retournering vindt u onderaan deze pagina. U kunt hierbij kiezen voor een vervangend product of voor teruggave van het aankoopbedrag. Wilt u een product terugsturen? Volg dan het onderstaande stappenplan:

Stuur een e-mail naar info@ws-itshop.nl met het ordernummer van uw bestelling.
De reden van de retournering.
De gewenste retouractie (een vervangend artikel, ruilen of uw geld terug)
U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een reactie waarin staat hoe u het artikel naar ons kunt opsturen.

Let op: zonder onze goedkeuring vooraf kunt u uw bestelling niet retourneren. Wij kunnen uw retournering dan niet behandelen in onze administratie.

Uitzonderingen:
Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten vallen niet onder de bedenktijd:
Artikelen die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
Artikelen waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.

Kosten:
De verzendkosten van een retour zijn altijd voor de klant, mits het een DOA of reparatie binnen garantietermijn bevat. Wanneer u wilt ruilen voor een andere maat, betalen wij de verzendkosten van de nieuwe zending voor u.





Waarom geen gratis retournering?
Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden (de bezorger, zoals PostNL, DPD, DHL, etc. verstuurt helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen retourneerkosten rekenen – zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.
Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen (en behouden) dus gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten/retourneerkosten worden berekend.
De webwinkels die dus geen retourneerkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de ‘geen retourneerkosten’………Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

Crediteren:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.